joga dla kobiet

Zajęcia jogi cieszą się w klubach fitness coraz większą popularnością. Dzieje się tak, dlatego, że zacząć ćwiczyć może praktycznie każdy bez względu na wiek, czy stopień sprawności fizycznej. Istnieje wiele rodzajów jogi. Jeśli jesteś początkująca, nie jesteś zbyt sprawna fizycznie lub masz jakieś problemy i ograniczenia zdrowotne, nie tylko również możesz zacząć ćwiczyć, ale w dodatku ćwiczenia jogi pomogą Ci poczuć się lepiej. Sprawdź, jaki zajęcia jogi są odpowiednie właściwie dla każdej kobiety.

Joga dla kręgosłupa

To zdecydowanie najbardziej oblegane zajęcia w klubach. Nauczyciel, który je prowadzi, tak dobiera sekwencję asan, aby jak najlepiej wspomóc funkcjonowanie kręgosłupa. Dzięki ćwiczeniom pozbędziesz się bólu pleców, przestaniesz się garbić, uelastycznisz kręgosłup i zwiększysz jego zakres ruchu. Joga dla kręgosłupa jest szczególnie polecana osobom prowadzącym siedzący tryb życia i tym, które cierpią na dolegliwości bólowe pleców. Zainteresuj się, czy w Twojej okolicy odbywają się takie zajęcia. Warto zadbać o kręgosłup, ponieważ od jego kondycji zależy zdrowie całego organizmu, nie bez powodu mawia się, że „mamy tyle lat ile ma nasz kręgosłup”. Zdrowy kręgosłup to sprawność i witalność przez całe życie.

Joga twarzy dla kobiet

W czasach, w których panuje powszechny kult młodości, a z czasopism i ekranu komputera spoglądają na nas piękne modelki o idealnych rysach twarzy, często uważamy się za gorsze. Pierwsze zmarszczki, czy zmęczona i poszarzała skóra sprawiają, że czujemy się mało atrakcyjne i wpadamy w przygnębienie. Żeby poprawić swoje samopoczucie, wygląd twarzy i odmłodnieć, wcale nie trzeba mieć dużych pieniędzy i korzystać z drogich zabiegów w specjalistycznych gabinetach. Z pomocą przychodzi właśnie joga twarzy. To zestaw prostych i niezwykle skutecznych ćwiczeń, które pomogą wygładzić zmarszczki, ujędrnić skórę i odmłodzić buzię. Elementem jogi twarzy jest również jej masaż. Ćwiczenia w połączeniu z masażem olejkiem potrafią czynić prawdziwe cuda. Poprawia się mikrokrążenie w skórze, znikają obrzęki wywołane zastojami limfy, cera nabiera zdrowego kolorytu, a owal twarzy bardzo się poprawia. Warto spróbować.

Joga hormonalna

To system ćwiczeń, który został opracowany z myślą o kobietach po 35 roku życia zmagających się z chorobami tarczycy i innymi problemami hormonalnymi. Jednak w praktyce ćwiczyć możesz w każdym wieku. Również dla młodych kobiet joga hormonalna przynosi wiele korzyści, ponieważ pomaga wyregulować cykle, łagodzi PMS i dolegliwości towarzyszące menstruacji. Specjalnie dobrane asany wpływają na cały system dokrewny w naszym organizmie, normalizując produkcję hormonów jajników, nadnerczy, przysadki mózgowej oraz tarczycy. Jeśli jesteś właśnie w wieku, w którym zaczyna się menopauza, dzięki takim ćwiczeniom złagodzisz huśtawki nastrojów, pozbędziesz się kłopotów z koncentracją, uderzeń gorąca i poprawisz jakość snu.
Joga pomoże Ci poczuć się lepiej w swoim ciele i odzyskać równowagę fizyczną i psychiczną. Im dłużej będziesz ćwiczyć, tym bardziej będziesz chciała pogłębiać swoją praktykę, bo joga pozytywnie uzależnia. W miarę poprawy zdrowia i sprawności możesz zainteresować się również innymi trudniejszymi i wymagającymi większej sprawności zajęciami jogi jak Ashtanga lub Vinyasa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *