skuteczne ćwiczenia na cellulit

Ruch to jeden ze skutecznych sposobów na cellulit. W walce ze skórką pomarańczową poleca się przede wszystkim ćwiczenia aerobowe, ponieważ bardzo dobrze spalają tkankę tłuszczową i skutecznie ujędrniają skórę.

Jak rozwija się cellulit?

Powstawanie tych niezbyt estetycznych zmian jest często związane z poziomem estrogenu, który odpowiada za regulowanie gospodarki wodnej, a także rozmieszczenie tkanki tłuszczowej. Z tego powodu skórka pomarańczowa pojawia się po okresie dojrzewania i ulega nasileniu w trakcie ciąży oraz w czasie menopauzy, czyli w okresach dużych wahań hormonów.

Bezpośrednią przyczyną rozwoju cellulitu są zaburzenia krążenia spowodowane przerostem tkanki łącznej. Charakterystyczne nierówności pojawiają się na skórze, gdy organizm nie jest w stanie skutecznie oczyszczać tkanek z produktów przemiany materii. Takie zmiany mogą rozwinąć się również u szczupłych osób.

Skuteczne ćwiczenia na cellulit

Systematyczna gimnastyka pozwala na stopniowe odwrócenie zmian. Najbardziej zauważalnym efektem aktywności fizycznej jest zredukowanie nadmiaru tkanki tłuszczowej. Duża ilość tłuszczu znajdującej się pod skórą sprawia, że cellulit staje się bardziej widoczny. Dodatkowe zalety ćwiczeń to znaczna poprawa krążenia i przemiany materii.

Jakie ćwiczenia są najlepsze na cellulit? Warto zdecydować się na formę aktywności, która nie tylko skutecznie spala kalorie, ale także stanie się źródłem przyjemności. Dzięki temu systematyczne treningi będą znacznie łatwiejsze. Do najbardziej skutecznych form aktywności należy szybki marsz oraz jazda na rowerze stacjonarnym i tradycyjnym. Zaleca się także uprawianie jogi, zwłaszcza dynamiczne zajęcia, które obejmują ćwiczenia oddechowe. Bardzo dobre efekty przynosi pływanie. Na basen najlepiej wybrać się 3-5 razy w tygodniu.

Jak często trzeba trenować?

Tylko systematyczna aktywność przyniesie dobre efekty, dlatego treningi powinny stać się częścią codziennej rutyny. Intensywność ćwiczeń musi być dopasowana do indywidualnych możliwości. Osoby, które wcześniej nie uprawiały żadnego sportu, powinny unikać przeciążania organizmu. Wysiłek należy zwiększać stopniowo.

Oprócz ćwiczeń można także wprowadzić zmiany w diecie. Zdrowe posiłki powinny zawierać dużo warzyw i owoców, które dostarczą witamin, minerałów i błonnika. Warto sięgać po produkty z pełnego ziarna, kiełki i rośliny strączkowe. Należy unikać produktów przetworzonych. Dania z soi będą doskonałym źródłem białka pozbawionego toksyn znajdujących się w produktach pochodzenia zwierzęcego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *